måndag 5 december 2011

Första snön

Hej svejs!
Ja idag på eftermiddagen kom den första snön så nu är det lite pudrat här utanför,,,  Förra vintern hade vi mycket snö och det såg ut så här

Så mycket snö vill jag inte ha i år igen,, visst det är vitt och fint  men det var ganska svårt att ta sig fram på vår lilla väg,,,


I går var jag på julmarknad och denna lilla tomteflicka fick följa med hem, hon sitter i hyllan i hallen,,,,

Idag har jag varit ledig och jag blev så sugen på mjuk pepparkaka så det har jag bakat idag,,, och vad det doftar ljuvligt när man bakar,,,

Ha en skön vecka allihopa kram Helene




7 kommentarer:

  1. Godmorgon Helen! Ja tänk så mycket snö vi hade förra året, så mycket vill vi inte ha igen men lite hade varit fint nu till jul.

    Vilket fint hus ni har, falurött med vita knutar är så himla fint tycker jag.

    Marknaden missade jag helt, vi orkade inte fara iväg någonstans i söndags :-))

    Ha nu en toppendag. Kram Paula

    SvaraRadera
  2. Visst är det vackert med snö men jag är ju ingen snöälskare.. Och så mycket som vi hade förra vintern vill jag icke ha igen.. Lite mer lagom skall det vara =)

    Ha en bra dag..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  3. Ja det var då det .. Kanske lite för mycket snö .. Räcker med lite pudersnö ... Kul att gå på julmarknad .. Ha en skön kväll .. Kan känna doften av mjuk pepparkaka ända hit .. Mums! Doftar så underbart ..kram Jeanette. Kallebodalantliv

    SvaraRadera
  4. Hej
    Det har kommit lite snö här med idag. Det räcker om det är lite pudrigt vitt på marken. Söt liten tomte du hittat. Ha en fin fortsättning på veckan.

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  5. Söööööt :))
    Önskar dig en riktigt fin kväll!
    Många kramar Erika

    SvaraRadera
  6. Hej och tack för din fina kommentar! Oj ja, vad snö ;) Får se hur det blir i år på den fronten..än är det bara lite, lite vitt här...

    Kram Linda

    SvaraRadera
  7. Det är verkligen på gott och ont det där med snö! Nu är det lite vitt på backen här utanför Norrköping och 1 plusgrad. Tycker jag är ganska perfekt!

    Detta var mitt första besök på din blogg, men jag kommer tillbaka, trevlig blogg du har!

    SvaraRadera