onsdag 14 december 2011

14 december

Hej svejs!
Tio dagar kvar till julafton,,, ja tiden går fort nu,,, Idag är det 25 år sedan jag blev mamma till min dotter,, Grattis Linda!!

Ikväll har jag varit i Växjö med jobbet och ätit god mat, lammytterfile med tillbehör och go efterrätt  på Fyra krogar, mycket god mat,,, första gången jag åt lamm och det var riktigt gott,,,

Detta bord köpte jag för ganska längesen och det står uppe i gästrummet,,,
Min tanke var när jag köpte det att jag skulle ha min dator på det men så har det inte blivit ännu i af,,,


Nu är jag ledig i 2 dagar, ska jobba hela helgen, men jag är ledig både jul och nyårshelgen och det är skönt.. I morgon ska jag försöka köpa de sista julklapparna till barnen.. och förhoppningsvis hämta mitt nya spegelskåp,,,

Ha det så gott allesammans kram Helene




6 kommentarer:

  1. Gulligt lite bord .. Passar ju bra in i en blogg hörna. .. Jag har ett liknande ...julbord är mysigt .. Om man bara ätet ett innan jul .. Imorgon så är det min tur .. Vi ska till frtitsatorpet med jobbet .. Kul .. Njut av denna mysiga tid nu .. Jag har ocks en dotter som fyller år nu i dagarna .. 20 år sedan .. Tänk vad tiden går ... Ha nu en bra kväll .. Kram Jeanette. Kallebodalantliv

    SvaraRadera
  2. Hej igen .. Ja jag har börjat jobba halvtid nu .. På en ny avd .. Småbarn .. På min förra förskola ., känner mig hemma igen .. Känns bra än så länge .. Men är trött när jag kommer hem så det räcker gott än så länge ..man måste ta det sakta .. Kanske ska jag inte jobba heltid .. Men skönt att få komma igång lite. .., man vill ju va som andra som jobbar .. Fast det är ett tufft klimat idag .. Hoppas du mår bättre också .., kram Jeanette. Kallebodalantliv

    SvaraRadera
  3. Vilket fint bord! Skulle också vilja hitta ett sånt :-)
    Ha det så gott!
    Susanne

    SvaraRadera
  4. Så snyggt bord!! Och spegelskåp låter spännande, det får du visa sen =)

    Lamm är smarrigt... OM det tillagas på rätt sätt, fast så är det ju med det mesta =)

    Ha en fin kväll..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  5. Hallojsan!!

    Grattis på födelsedagen till dotra din!! Min äldsta dotter är också 86:a..en bra årgång ;)

    Ha det gott!! Kramis sanne

    SvaraRadera
  6. Grattis till din Linda, min A fyller ju på söndag, ja tänk så länge sen nu då vi låg på BB :-)) Tiden går fort....Ha en fin fredag. Kraaam Paula

    PS: vilket fin bord du har där, jag älsker ju såna där lagom stora bord, de passar så fint överallt....skulle nog kunna ha hela huset fullt..ha ha

    SvaraRadera