onsdag 17 augusti 2011

Härligt väder

Hej alla!
I går var det en riktig utedag i naturen, solen var framme och det var så skönt..

Jag var ute och gick en runda i skogen och hittade då..

lite kantareller som har rensats och förvällts, har många påsar med kantareller i frysen nu, blir gott till vintern att plocka fram och steka..

Jag hittade också..

lite lingon, jag har aldrig plockat lingan innan men oj vad snabbt det gick att plocka, så på kvällen så kokade jag lingonsylt, fyra burkar med sylt blev det...  den blev riktigt god...

Senare på kvällen så tog jag en cykeltur till en sjö som ligger nära vårt hus

Det är så fint där, vi brukar gå dit ibland, där kan man fiska, grilla och bada om man vill... Igår var Mattias där och fiskade  tillsammans med en kompis...

Ha en skön onsdag allesammans kram Helene


2 kommentarer:

  1. Hemmagjord lingonsylt är ju inte det sämsta.. Och inte svamp heller =)

    Härliga bilder från sjön..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. kantareller ...var hitta du dom ..? jag har nog fel ögon ...har bara hittat några här i krokarna ...visst är det skönt att gå till sjön ...det brukar jag med göra ...tänk att vara så duktig att göra hemmagjord sylt ...ha en skön helg ! kram jeanette.kallebodalantliv

    SvaraRadera