fredag 1 april 2011

Kaffekvarn på plats..

Hej alla!
Ja, nu är det fredag igen så härligt, och ny månad,.april. Har ni blivit lurade idag? Jag har klarat mig (ler)
 Idag på fm har jag varit i stan i ett ärende och passade då på att gå en runda. På torget sålde de mängder av fina blommor till bra priser så då var jag bara tvungen att handla lite blommor. Det blev bl a penseer som ska planteras.

Dessa ranunklarna fick oxå följa med hem, de står ute på verandan. De sa att de tål lite kyla -5 grader, vet inte om det stämmer, men ikväll är det inte så kallt ute och imorgon har de lovat ca 15 grader varmt. Hoppas att det stämmer och att solen oxå vill titta fram. Ska plantera mina penseer imorgon..


Denna bukett fick oxå följa med hem, vet inte vad dessa blommor heter, kanske någon av er vet det??

Ikväll kom min yngsta son Mattias hem, så mysigt. Vi har ätit go mat och haft fredagsmys, så kul.. Han stannar hela helgen, vi ska ha lite kalas för honom i morgon.


Nu har kaffekvarnen kommit upp på väggen och kaffebönor har jag köpt och provmalt. Doftar ljuvligt med nymalt kaffe...

Nu önskar jag er alla en riktigt mysig helg, kram Helene

3 kommentarer:

  1. ja helgen har verkligen varit skön..igår iallafall...passade också på att plantera blommor ..mysigt att få hem sonnen kan jag tänka...en modern kaffekvarn som funkar ?? låter gott med nymalet kaffe ..m.mm....ha en fortsatt bra helg ! kram jeanette.kallebodalantliv

    SvaraRadera
  2. Godkväll Helen!! Ja nu är våren här, visst är det härligt. Söt blommor du köpt, ranunkler är så vackra, fast de i kruka har jag ingen tur med, har svårt med krukväxter överhuvudtaget...ha ha inga gröna fingrar här inte :-)) Jo vi är så nöjda med soffan, det tog ett par dagar att vänja sig bara, denna tog lite större plats än den gamla och så en shäslongfåtölj till också ju som även den tar lite plats, tycket bara det var soffa i hela rummet först..hihi men nu har vi vant oss och är jättenöjda. Gud vilken söt kaffekvarn du köpt, så mysigt med malda bönor, kan tro det luktar gott. Härligt att få rå om barnen lite fast de är vuxna. Trevlig kväll. Kram på dig //Paula

    SvaraRadera
  3. Hej.. Köpte en likadan kaffekvarn idag.. :)
    Är nyfiken på vad du fått ge för din?
    // Mia

    SvaraRadera